Last photos of 2014



Oh, well, rather sporadic blogging marked the end of 2014, I really hope to get my eager back. Over the last few months I've invested in more Lensbaby equipment, and I'm looking forward to learning more about this optical system's possibilities. When it comes to nature photography, I have found myself drawn towards a more experimental expression rather than the traditional "pretty" fine art landscapes. With the latest addition of macro converters and other creative tools, my Lensbaby Composer Pro ought to become a great photo companion!

My very last photowalk of 2014 went to Haslatangen, one of my favourite places - it offers a limitless variation of motives, whether you prefer the open sea, the birch forest, or beach details (or like me: thank you, I'll take it all!). I brought my wide angle lens, and took a lovely photo with the sunset behind me, then I grabbed my Lensbaby with the Edge 80 optic attached and continued shooting. The Edge 80 is my favourite optic, but also very demanding - it gives a slice of focus, and it's often hard to determine if you get that slice right by looking into the viewfinder (especially after dark).

Click each image for fullscreen view:











2 comments :

Monica S Engell at: 2. januar 2015 kl. 19:37 sa...

For en vakker og allsidig natur du omgis av... nå vet jeg jo ikke om det er rett "utafor døra" da... men blir en smule misunnelig hvis det er så..... er så lei granskauen jeg bor i, selv om jeg innimellom prøver å være venner med den også, hehe.... blir veldig spennende å følge din videre forskning av optikken du nevner,- et helt ukjent terreng for meg. Kanskje jeg kan få inspirasjon til å bli mer ekperimentell jeg også.... er veldig glad i slike, litt utradisjonelle uttrykk.
Vel,- godt nytt år til deg, Birgit:)

Birgit at: 2. januar 2015 kl. 20:16 sa...

Godt nytt år, Monica. :) Joda, dette er så rett utenfor stuedøra som det kan få blitt; bor ved havet og har heia og skogen bak meg, så her er det mye spennende å forevige! I morgen blir det bølgejakt, håper sola titter frem og gir litt spennende baklys til restene av stormen som har feid over den sørvestlige landsdelen det siste døgnet. :)

Legg inn en kommentar

Alle bilder (CC-BY-NC) Birgit Fostervold. Drevet av Blogger.